شنبه, 22 مرداد 1401 13:21

برگزاری جلسه داخلی ارائه طرح تنخا در مرکز پژوهشی مبنا

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

جلسه داخلی ارائه طرح تجمیع نهادهای خانواده محور در مرکز پژوهشی مبنا برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی مبنا، جلسه داخلی ارائه و نقد «طرح تجمیع نهادهای خانواده محور و تأسیس نهاد متولی مسئول خانواده در ایران»  در تاریخ 1401/05/22 با ارائه آقای دکتر سید مرتضی میرتبار و با حضور ارزشمند ریاست محترم مرکز آقای دکتر محمدتقی دشتی در مرکز پژوهشی مبنا برگزار گردید.

این کارگاه با هدف ارائه یافته ها و پژوهش های نوین در خصوص حکمرانی در عرصه خانواده و نقد طرح تجمیع نهادهای خانواده محور و تأسیس نهاد متولی مسئول خانواده و با حضور معاونین مرکز، پژوهشگران و کارشناسان ارتباطات به صورت حضوری و برخط برگزار گردید.

در این جلسه آقای دکتر میرتبار با بیان این مسئله که " نهاد خانواده در کشور ما دچار اختلال جدی شده و به‌شدت رنجور است و بــرآورد وضعیــت جریــان خانــواده از «تشـکیل» و «تـداوم» تـا «تعالـی» و «تحکیـم»، نشـان می‌دهد اقدامـات و تسـهیلات صورت گرفتـه چنـدان کارآمـد نبـوده و نتوانسـته فرآینـد عمومیـت یافتـن خانـواده سـالم را پوشـش دهـد." و "بزرگ‌ترین مشکل در پهنه حکمرانی خانواده، فقدان نهادی متمرکز، منسجم و مسئول است." به‌ضرورت تشکیل "وزارت خانواده" پرداخت.

ایشان در ادامه با استناد به پژوهش‌های صورت گرفته در "کتاب نظام جامع خانواده"  از  وزارت خانواده به‌عنوان تنها نهاد متولی مسئولی که می‌تواند مشکلات و آسیب‌های به وجود آمده در سطح کشور را حل کند، نام برد.

در بخش بعدی آقای دکتر دشتی ریاست مرکز به جمع‌بندی مباحث پرداخت و اصلی‌ترین محورهای مطرح‌شده در طرح را عنوان نمود.

در پایان جلسه نیز هر یک از پژوهشگران و کارشناسان مرکز به‌ بیان نکته نظرات خود پرداختند.

گزارش تصویری این جلسه به شرح زیر می باشد.

 

View the embedded image gallery online at:
http://mabnarc.ir/index.php/item/5870-news180#sigProId41293fe757

مرکزپژوهشی مبنا

بازدید 133 آخرین ویرایش در یکشنبه, 23 مرداد 1401 20:46
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است