پنج شنبه, 21 مهر 1401 19:29

مدیریت واحد و سیستماتیک در حوزه خانواده، راه‌کار اجرایی سازی طرح‌ها و قوانین بر زمین‌مانده

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده از مرکز پژوهشی مبنا دیدار کرد.

 به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی مبنا، خانم دکتر فرشته روح‌افزا، معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با حضور در مرکز پژوهشی مبنا با آقای دکتر دشتی، ریاست مرکز دیدار و به بررسی طرح تجمیع نهادهای خانواده محور پرداخت.

در ابتدای این دیدار، خانم دکتر روح‌افزا، ضمن ابراز خرسندی از پژوهش‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص تشکیل نهاد فرا قوه‌ای در حوزه خانواده، با بیان نکات خود در خصوص طرح تنخا و انتقادات وارد بر وزارت خانواده عنوان داشت : در طی سال‌های گذشته با همکاری جمعی از فعالان این حوزه، به بررسی وضعیت زن و خانواده در کشور پرداخته شد و سپس بر مبنای همان آسیب‌شناسی، طرح مدیریت سیستماتیک این حوزه، نیز بررسی و تدوین‌شده است.

ایشان در ادامه صحبت‌های خود، مدیریت واحد و سیستماتیک در حوزه زنان، پیگیری اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان، حمایت از تشکیل و تحکیم و تعالی خانواده را ازجمله طرح‌های بر زمین‌مانده در کشور اعلام کرد و سپس به بیان نکاتی از چالش‌های موجود در عدم نتیجه دهی طرح‌های اجرایی در حوزه خانواده پرداخت.

معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و جمعیت را هم از دیگر مسائل مهمی دانست که از آن غفلت شد.

در بخش دیگر این جلسه، آقای دکتر دشتی، ضمن تشکر از حضور خانم روح افزا در مرکز پژوهشی مبنا، با اشاره به برخی از پژوهش‌های بنیادین این مرکز، تصریح کرد: مرکز پژوهشی مبنا با رسالت کارآمدی نظام به حل اختلال در نهاد خانواده و آسیب‌های آن پرداخته است و در جهت اجرایی سازی این طرح‌ها گام‌های مؤثری برداشته است، ایشان در ادامه عنوان کرد: مرکز پژوهشی مبنا برای به نتیجه رسیدن این طرح‌های پژوهشی نیاز به اجماع نخبگانی دارد که با پای‌کار آمدن بزرگوارانی همچون شما، به امید خدا به‌زودی این امر محقق خواهد شد.

 مرکز پژوهشی مبنا

بازدید 166 آخرین ویرایش در شنبه, 23 مهر 1401 10:21
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است