سه شنبه, 23 خرداد 1402 09:23

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه امام صادق (ع) و مرکز پژوهشی مبنا

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین پژوهشگاه امام صادق (ع) و مرکز پژوهشی مبنا در زمینه توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی، مسائل فرهنگی و اجتماعی منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی مبنا، روز سه شنبه 23 خردادماه، در راستای برقراری تعامل گسترده و توسعه همکاری دوجانبه، پویا و سازنده، تبادل تجربیات، معرفی امکانات و توانمندی‌های متقابل، جلسه‌ هم اندیشی  با حضور رؤسا و معاونین دو مرکز، رؤسای پژوهشکده‌ها و اندیشکدۀ مطالعات راهبردی و آینده‌نگاری پژوهشگاه در محل پژوهشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.


در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید نگارش، رئیس پژوهشگاه امام صادق(ع)، ضمن خوش آمدگویی، اشاره‌ای به سابقه پژوهشگاه کرد و گفت: تاکنون بیش از سه هزار اثر از پژوهشگاه منتشر شده و پژوهشگاه به‌عنوان قطب معرفتی اندیشه‌ای نیروهای مسلح شناخته شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام افزود: یکی از کارهای پژوهشگاه جهت هم‌افزایی مراکز پژوهشی، تشکیل مجمع پژوهشگاه‌های علوم اسلامی است و در همین راستا جلسات مختلفی با دیگر پژوهشگاه‌های استان قم برگزار شده و در این مجمع می‌توانیم در خدمت مرکز پژوهشی مبنا هم باشیم. همچنین از طریق برگزاری کارگاه، نمایشگاه و … می‌توانیم با مرکز پژوهشی مبنا همکاری داشته باشیم.

در ادامه جلسه، دکتر حبیب زمانی محجوب، سرپرست مرکز آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه، گفت: با توجه به مأموریت پژوهشگاه، مسئله محوری و راهبردگرایی دو کار اصلی ماست و لازم است در این زمینه با مرکز پژوهشی مبنا همکاری داشته باشیم.

سپس، دکتر محمدتقی دشتی، رئیس مرکز پژوهشی مبنا، بیان داشت: فضای پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام بسیار مستعد است و نخبگان می‌توانند اعتماد بکنند و شما در جلسات علمی آن‌ها را دعوت کنید. وی افزود: ما هم در مرکز پژوهشی مبنا در حوزه‌های مسئله محوری و مدل بومی، مباحث نظریه‌پردازی، نظام‌وارۀ نظام مسائل، مدل اجرایی کردن پژوهش و … می‌توانیم همکاری داشته باشیم.

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شجریان، معاون پژوهشی مبنا، به ساختار مبنا اشاره و افزود: در مرکز پژوهشی مبنا، ۵ گروه پژوهشی(مردم‌سالاری دینی، نهادهای دینی، فرهنگ دینی، وضعیت‌شناسی و آینده‌پژوهی، مطالعات دین‌داری) داریم که می‌توانیم با برگزاری جلسات مشترک در حوزۀ فقه اجتماعی، برگزاری کارگاه روش تحقیق و استفاده طرفین از پژوهشگران در هیئت اندیشه‌ورز با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین دو مرکز منعقد و مقرر گردید همکاری‌ها بر اساس این تفاهم‌نامه ادامه یابد.

مرکز پژوهشی مبنا

 

View the embedded image gallery online at:
https://mabnarc.ir/index.php/item/6144-news280#sigProIdaad74fcd03

بازدید 298 آخرین ویرایش در چهارشنبه, 24 خرداد 1402 13:55
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است