جمعه, 23 تیر 1402 20:40

دشمن روی دو واژه زن و خانواده کلید کرده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در نشست هم‌اندیشی بزرگ نخبگانی خانواده مطرح شد؛ دشمن روی دو واژه زن و خانواده کلید کرده است

در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد مرکز قانونی اجرایی در حوزه خانواده و به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، نشست نخبگانی «حکمرانی دینی در پهنه خانواده» با حضور جمعی از شخصیت‌های برجسته علمی، صاحب‌نظران و مسئولان نهادهای دانشی و اجرایی در مرکز پژوهشی مبنا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی مبنا، خانم شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در 22 تیرماه در نشست نخبگانی «حکمرانی دینی در پهنه خانواده» که از سوی مرکز پژوهشی مبنا برگزار شد، با تأکید بر لزوم تشکیل وزارت خانواده گفت: به‌عنوان یک فعال فرهنگی که 20 سال است در کارگروه‌های مختلف زن و خانواده مشغول هستم و در کف میدان مشکلات و آسیب‌های خانواده را می‌بینم، با تشکیل وزارت خانواده موافق هستم.

معاون فرهنگی جامعه الزهرا (س) افزود: به دلایل مختلف این وزارتخانه جزء ضروریات است زیرا آسیب‌ها در عرصه خانواده زیاد شده است و یکی از دغدغه‌های مهم حضرت آقا مسئله‌ی خانواده و آسیب‌های متوجه به خانواده است و هر بار هم در سخنرانی‌ها بر این موضوع تأکید داشته‌اند؛ چراکه خانواده برگ برنده نظام اسلامی در غرب است و اگر این را از دست بدهیم شاید چیزی باقی نماند، چراکه دشمن هم دقیقاً روی دو کلیدواژه‌ی مهم زن و خانواده کلید کرده است و تمام فتنه‌ها و جریانات حول همین قضیه است.

خانم شریفی تصریح کرد: بنده نیز بحث تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه خانواده را قبول دارم، تشکل‌های مردم‌نهاد کمک زیادی می‌تواند بکند ولی وقتی ناظر و ضمانت بالادستی وجود نداشته باشد، کار با جدیت دنبال نخواهد شد. آن‌ها در قبال بودجه‌ای که می‌گیرند کار می‌کنند و گزارش عملکرد می‌دهند اما وزارت خانواده به‌عنوان یک تجمیع کننده این تشکل‌ها لازم است و وزارت خانواده نمی‌خواهد مردم‌نهاد، سازمان‌ها و چیزهای دیگر حذف گردد.

معاون فرهنگی جامعه الزهرا (س) در ادامه اذعان داشت: بحث فراقوّه‌ای که فرمودند، به نظرم این قضیه خیلی هم خوب است؛ ما در حال حاضر همان ستاد عالی یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی که یک نهاد فراقوّه‌ای است را در کشور داریم؛ شورای عالی انقلاب مصوبات بسیار خوبی داشته است ولی چون ضمانت اجرایی ندارد، خیلی از مصوبات آن روی زمین‌مانده است.

شریفی بیان کرد: عده‌ای از نخبگان و صاحب‌نظران مخالف تشکیل وزارتخانه، نگران تغییر سیاست‌ها در امر خانواده با تغییر دولت‌ها و مباحث فمینیستی هستند؛ البته که با تغییر دولت‌ها، سیاست وزارت عوض می‌شود بنابراین باید در کنار وزارت خانواده، ستادی فراقوه‌ای وجود داشته باشد که نتواند این تغییرات اعمال شود، یعنی این ستاد عالی فراقوّه‌ای ناظر بر این قضیه می‌تواند به‌گونه‌ای باشد که وزیر خانواده را همان ستاد انتخاب کند و بر آن نظارت کند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه پیشنهاد می‌کنم، وزارت خانواده با جوانان و مسائل دیگر تلفیق نشود؛ یعنی این نباشد که امر جوانان را در جای دیگری بسپاریم و از خانواده جدا کنیم؛ چون در آن صورت دچار شقوق مختلف شده و اصل خانواده نادیده گرفته می‌شود.

مرکز پژوهشی مبنا

 

بازدید 334 آخرین ویرایش در شنبه, 24 تیر 1402 17:46
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است