پنج شنبه, 10 بهمن 1392 04:04

سی و ششمین نشست حلقه علمی موسسه صراط مبین برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در ادامه برگزاری نشست های حلقه علمی ولایت فقیه که به طور منظم توسط معاونت پژوهش موسسه صراط مبین برگزار می شود، سی و ششمین جلسه از این سلسله نشست ها روز سه شنبه مورخه 8/11/92 در محل موسسه صراط مبین برگزار شد.

در این نشست اساتیدی چون حجج الاسلام والمسلمین دکتر ارسطا، دکتر شاکرین، دکتر جوان آراسته ، دکتر سیدباقری ،استاد علی اکبریان، استاد هدایت نیا و دکتر کاویانی حضور داشتند.
بر اساس این گزارش، در این نشست موضوع جدید با عنوان «تزاحم حفظ نظام با حق حیات» مطرح شد و بحث پیرامون این مساله آغاز شد .
در این جلسه، ضمن تقسیم بندی مراتب حفظ نظام و تاکید بر واجب بودن و اجماعی بودن قاعده حفظ نظام ، تزاحم آن با حق حیات مورد بررسی قرار گرفت . در این جلسه موضع بحث متمرکز بر مواردی شد که دلیل قطعی و شرعی (مانند مورد قصاص ، اجرای حدود ، ارتداد و افساد فی الارض و ...) برای کشتن شخصی وجود نداشته باشد و صرفا برای حفظ دین و نظام اسلامی اقدام به کشتن افراد بی گناه شود . در ادامه جلسه این فرض مورد مناقشه قرار گرفت که چنین چیزی امکان ندارد و فروعات دیگری برای این موضوع مطرح شد که به علت اتمام وقت جلسه ، ادامه بررسی این موضوع به جلسه بعد موکول شد.

بازدید 4353
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است