چهارشنبه, 06 مرداد 1395 11:35

سومین شماره از پژوهشنامه "افق مکث" با موضوع بازی های رایانه ای منتشر شد.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

به گزارش "صراط مبین" شماره سومین پژوهشنامه افق مکث در تیرماه 1395 چاپ و منتشر شد. این پژوهشنامه در هر شماره یکی از مسائل اجتماعی – فرهنگی با رویکرد حل مساله مد نظر قرار داده است و با محورهای پژوهشی مختلف، پس از ارائه تصویری واضح از مساله، در صدد تبیین راه کارهای حل آن است.
امروزه گستره مخاطبان بازی های رایانه ای، عمق نفوذشان، و فرهنگی که در غالب آنها ترویج می شود، توجه جدی به این مساله را لازم نموده است. و از همین رو سعی کرده ایم، ابعاد این مساله را مورد واکاوی قرار دهیم.
بخش اول این نشریه، با بررسی مقالات و کتب مرتبط به بازی های رایانه ای که نگاهی آسیب شناسانه داشته اند، لیستی از آسیب ها، عوامل ایجاد کننده آن و راهکارهای درمان آسیب ها، در قالب چند نمودار ارائه کرده است.
در بخش دوم با بررسی مقررات این حوزه، نگاهی به آمارهای مرتبط و نهادهای دخیل در بازی های رایانه ای، تلاشی جهت ترسیم واقعیات میدانی مرتبط به مساله صورت گرفته است.
و در بخش سوم، با برجسته کردن معضل اعتیاد به بازی های رایانه ای، راهکارهایی از اساتید این عرصه جسته شده است و با آقایان: کهوند، رازی زاده، قویدل و موذن زاده مصاحبه هایی صورت گرفته است. و با توجه به آمار 30 درصدی اعتیاد به بازی های رایانه ای، سرفصل های پژوهشی لازم، نقش حاکمیت و خانواده ها در محورهای نظارتی، تولیدی، فرهنگ سازی و ... تبیین شده است.
جهت تهیه نشریه می توانید با دفتر نشریه به شماره 32910663-025 تماس حاصل فرمایید.

بازدید 2631
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است