یکشنبه, 21 شهریور 1395 11:02

پیام مدیر عامل موسسه صراط مبین به مناسبت عید قربان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

عید قربان نماد تمام عیار کمال بندگی انسان در قبال معبود است.عید قربان نماد سنجش عیار ایمان در عقل و قلب به خداوند محمود است.عید قربان نماد ایستادگی جامعه دینی در مقابل شیطان ملعون است.در چنین روزی اولویت دین و آموزه های دینی بر خواسته های نفسانی بشری یادآوری می شود و افراد جامعه باید بدانند که حاکمیت مطلق بر جهان و انسان ازآن خداوند است.(1)

تسلیم شدن افراد جامعه در برابر خداوند رمز نزول رحمت الهی است که خداوند در سوره صافات آیه 103 و 104 فرمودند :"پس هنگامی که آن دو تسلیم [خواسته خداوند] شدند ... اورا ندا دادیم که ای ابراهیم خوابت را تحقق بخشیدی و [فرمان پروردگارت را اجرا کردی] ... به یقین این همان آزمایش روشن بود ... ما نیکوکاران را این گونه پاداش می دهیم  " زمانی خداوند به جامعه دینی نعمت معجزه گونه قربانی عطا میکند که تسلیم محض در مقابل فرامین او باشند و دستورالعمل های خداوند در جامعه ساری و جاری شود به عبارتی جامعه آرمانی وقتی محقق می شود که اراده انسان در برابر اراده خداوند تسلیم شود و در مقابل آن طغیان نکند و این یعنی نفی اومانیسم غربی و مکاتب برخاسته از آن.
جریانی که عید قربان به عنوان سمبل از آن بر جای ماند به مولفه هایی می پردازد از قبیل: اتصال به عالم غیب،حرکت به سمت هدف متعالی، وجود موانع شر و مقابله با آن، رابطه فرزند با والدین؛ خداگرایی محض و تسلیم اوامر او شدن، نزول رحمت و نعمت به دنبال قبولی در آزمایش الهی و ...
اگر جامعه اسلامی چنین مسیری را طی کند قطعاً به جایگاه والایی در میان جوامع مختلف خواهد رسید. انشاء الله

پاورقی
1-  در صدر اصل 56 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

بازدید 2393
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است