چهارشنبه, 31 شهریور 1400 20:08

کرسی علمی ترویجی روند وضعیت دین داری ایرانیان برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نهاد دین و روحانیت، حاکمیت و پیامدهای مدرنیته از عوامل اثر گذار بر دین داری ایرانیان است

کرسی علمی ترویجی با موضوع  روند وضعیت دین داری ایرانیان و ملاحظات راهبردی آن در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد
در این کرسی علمی ترویجی آقای حامد عبداللهی سفیدان به ارائه سالنمای دین داری پرداخت و دکتر حسین بستان ناقد کرسی با تاکید بر اهمیت بحث های روش شناختی بر ضرورت استخراج شاخص های دین داری از متون دینی تاکید کرد.


دکتر عبداللهی سفیدان نیز با اشاره به مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر دین‌داری ایرانیان گفت: نهاد دین و روحانیت، حاکمیت و پیامدهای مدرنیته از عوامل اثر گذار بر دین داری ایرانیان است که لازم است با نگاه واقع‌بینانه در پی اصلاح سیاست‌ها، تقویت جنبة استدلالی و علمی دین، بازنگری در نقش اجتماعی دین و بازتعریف ساختارها و سیاست‌های تبلیغی و رسانه‌ای بود.
عبداللهی سفیدان در بخش دیگر ارائه خود، مهم‌ترین نتایج تحلیل مصاحبه‌های نخبگی این پژوهش را ارائه کرد و سیاست‌های پیشنهادی و راهبردها و راهکارهای بهبود وضعیت دین‌داری و کاهش چالش‌های نشئت‌گرفته از دین‌داری را تشریح کرد.
در پایان‌ این نشست، حاضران و شرکت‌کنندگان مجازی پرسش‌هایی را دربارة نتایج و روش این پژوهش مطرح کردند که ارائه‌کننده به این پرسش‌ها پاسخ گفت. این برنامه از صفحه رسمی مرکز پژوهشی مبنا به آدرس زیر قابل دریافت است.
Mabna_center

بازدید 152
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است