شنبه, 11 دی 1400 07:29

دیدار مسئولین مرکز پژوهشی مبنا با آقای دکتر عرب اسدی معاون نیروی انسانی سازمان استخدامی و اداری کشور

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مسئولین مرکز پژوهشی مبنا با آقای دکتر عرب اسدی معاون نیروی انسانی سازمان استخدامی و اداری کشور دیدار کردند.

باید بین نظام اداری و نظام اداره تفکیک قائل شد

آقای دکتر عرب اسدی معاون نیروی انسانی سازمان استخدامی و اداری کشور با تقدیر از فعالیت‌های مرکز پژوهشی مبنا در خصوص کارآمدی نظام اسلامی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند، مشروعیت ما درگرو کارآمدی است؛ اذعان داشتند: باید بین نظام اداری و نظام اداره تفکیک قائل شد؛ زیرا آن چیزی که از ابتدای انقلاب، نظام نتوانسته با آن مواجه شود نوع مواجهه انقلاب با بروکراسی است.
ایشان در ادامه بابیان اهمیت خاص موضوع شناسی در مسائل حوزه افزودند: در اکثریت موارد، به دلیل عدم شناخت صحیح موضوع، اجتهاد صحیح صورت نمی‌پذیرد؛ لذا در مباحث فقهی باید از مسئله شناسی عبور کرده و به موضوع توجه ویژه نمود.
دکتر عرب اسدی با تأکید برافزایش باورپذیری عمومی نسبت به نتایج حاصله از پژوهش‌های مسئله محور مبنا، از طریق پایلوت در مناطق مختلف اظهار داشتند: با توجه به گستره و مرجعیت بالای نتایج حاصل از پژوهش‌های انجام‌شده در این مرکز، پیشنهاد می‌شود راهکارهای به‌دست‌آمده در موضوعات خاص در محلات و مناطق مختلف اجرایی گردد.
معاون نیروی انسانی سازمان استخدامی و اداری کشور در بخش پایانی سخنان خود با ابراز خرسندی از فعالیت‌های علمی و دستاوردهای مرکز پژوهشی مبنا در راستای همکاری و تعامل با این مرکز اظهار امیدواری نمودند.
در این دیدار آقای دکتر محمدباقر صدقی معاون ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا با معرفی مرکز مبنا به‌عنوان یک مرکز پژوهشی راهبردی که رسالت خود را در تبیین، تحلیل و آسیب‌شناسی مؤلفه‌های بنیادین نظام اسلامی با رویکرد راهبردی می‌داند بیان داشتند: این مرکز، فرهنگ دینی، نهادهای دینی و مردم‌سالاری دینی را سرلوحه کار خود ترسیم کرده و کارآمد سازی نظام اسلامی را هدف نهایی و رسالت اصلی خویش تعریف نموده است.
در ادامه آقای دکتر هاشمی نسب معاون پژوهشی مرکز پژوهشی مبنا با تأکید بر ضرورت تحول بنیادین نظام اداری کشور افزودند: نظام اداری کنونی به سبب فرسودگی و عدم انسجام دچار اختلال شده که در راستای افزایش کارآمدی نظام اداری و تحول بنیادین، مرکز پژوهشی مبنا طرح (تحول بنیادین نظام اداری تبنا) را به نگارش درآورده است.

بازدید 140 آخرین ویرایش در شنبه, 11 دی 1400 14:32
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است