یکشنبه, 28 فروردين 1401 16:39

دیدار نماینده مجلس و رئیس فراکسیون زنان و خانواده از مرکز پژوهشی مبنا

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

خانم دکتر قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس،  با حضور در مرکز پژوهشی مبنا از این مرکز دیدار کرد.

در این دیدار سرکار خانم نیازمند عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم و  خانم دکتر حاجی اسماعیلی عضو هئیت علمی پژوهشگاه زن و خانواده و  خانم دکتر میرجعفری  نیز به عنوان مهمانان در مرکز پژوهشی مبنا حضور داشتند.

دکتر محمدباقرصدقی، معاون ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا، در این دیدار به ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های مرکز مبنا پرداخت و با اشاره به اینکه مبنا به‌عنوان یک مرکز پژوهشی راهبردی که رسالت خود را تبیین، تحلیل و آسیب‌شناسی مؤلفه‌های بنیادین نظام اسلامی با رویکرد راهبردی می‌داند، عنوان کرد: این مرکز، با بررسی مسائل دینی، فرهنگی به شیوه  مسئله محور گامی به سوی اجرایی شدن و اثر بخشی پژوهش و گفتمان سازی برداشته است.

دکتر صدقی اظهار امیدواری کرد که تعامل تأثیرگذاری بین کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهشی مبنا شکل بگیرد و بتوان از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و غیره این مجموعه در اعتلای اهداف نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد.

در این دیدار خانم رودسرابی به بیان هشدارهای مربوط به خانواده در ایران و قوانین و نهاد های مربوط به خانواده و عدم کارایی آنها در حل مسائل خانواده در کشور و ضرورت تأسیس نهاد متولی پاسخگو در موضوع خانواده پرداخت.

خانم قاسم پور با اشاره به اینکه مرکز پژوهشی مبنا از غنای ویژه ای برخوردار است، بر لزوم مطالعه طرح های پژوهشی مبنا در حوزه خانواده تأکید کرد و گفت: در خصوص وزارت خانواده پرسش هایی وجود دارد که باید بدرستی پاسخ داده شود.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط و تعامل مرکز پژوهشی مبنا با کمیسیون‌های مجلس حتما تأثیرگذار خواهد بود، اظهار امیدواری کرد این تعامل در عرصه کنشگری اجتماعی به سمت حل مسائل خانواده پیش رود.

مرکز پژوهشی مبنا

بازدید 160 آخرین ویرایش در سه شنبه, 30 فروردين 1401 09:27
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است