پنج شنبه, 01 ارديبهشت 1401 02:40

دیدار مدیر کل پیشگیری از آسیب های اجتماعی حوزه از مرکز پژوهشی مبنا

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

حجت الاسلام والمسلمین آقای وحدتی مدیر کل پیشگیری از آسیب های اجتماعی حوزه از مرکز پژوهشی مبنا دیدار کرد

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های حوزه های علمیّه در دیدار با ریاست مرکز پژوهشی مبنا گفت: "ما برای استفاده از تمام ظرفیت های نهادها و سازمان ها و موسسات و مراکز علمی و ... با بسیاری از ارگانها جلساتی برگزار کردیم و با توجه به اینکه مرکز پژوهشی مبنا یک موسسه پیشران در مسائل پژوهشی و علمی است، در این مرکز حضور پیدا کردیم. "

در این دیدار آقای دکتر دشتی رئیس مرکز پژوهشی مبنا، ضمن خوش آمدگویی عنوان داشت: "بنده وقتی می شنوم مسئولی با یک دغدغه ای برای حل مسئله ای تلاش می کند، گاهی ذوق می کنم و گاهی بغض. زیرا در حوزه فرهنگی اجتماعی، جامعه ایرانی اسلامی ما به شدت نیازمند کمک است.  در خصوص حل مسائل اجتماعی و آسیب های آن نیز، سیاست گذاری ها و راهبری ها و نظارت ها باید واحد باشند و همچنین در اجرا نیز همه باید کمک کنند. اگر  این انسجام بین نهادها ایجاد گردد به فضل الهی موفق می شویم."

ایشان افزود: مرکزپژوهشی مبنا در حوزه آسیب شناسی سه نقش  اساسی را ایفاء و تا کنون بیش از 60 مسئله فرهنگی اجتماعی نظام را حل نموده است، مسائل اجتماعی، معمولا معلول مسائل فرهنگی هستند که رفع آن نیازمند همکاری نظام مند و نهادمند و مستمر  بین همه نهادها و ارگانها است.

  حجت الاسلام والمسلمین وحدتی نیز ضمن تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص آسیب های اجتماعی جامعه، استفاده از تمامی ظرفیت های حوزوی و غیر حوزی  در بحث آسیب های اجتماعی را  وظیفه ذاتی جدید معاونت اجتماعی سیاسی حوزه علمیه عنوان نمود و بیان کرد: "اگر حوزه علمیه مادر نظام است، باید با همگرایی و همسویی همه ارگان ها قدمی بردارد و باید در بحث آسیب های اجتماعی نیز وارد شود. در همین راستا، ستاد پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی استان در حوزه علمیه تشکیل شده است."

 در پایان آقای حجت الاسلام والمسلمین غلمانی نیز با اشاره به اینکه مرکز پژوهشی مبنا موسسه ای است راهبردی، که پژوهش های بنیادین و نظام مندی را انجام داده است،گفت: ارگانهایی مثل بهزیستی و استانداری و ... به پژوهش های مرکز مبنا نیازمند اند.

در این جلسه مقرر شد ضمن عقد تفاهم نامه همکاری دو طرفه، جلسه دبیران کارگروه های ده گانه ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان با همکاری مرکز پژوهشی مبنا برگزار گردد.

مرکز پژوهشی مبنا

بازدید 181 آخرین ویرایش در دوشنبه, 05 ارديبهشت 1401 19:48
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است