دوشنبه, 19 تیر 1402 04:40

معرفی کتاب گفتار پژوهی خانواده

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 تدوین کتاب گفتار پژوهی خانواده از سوی مرکز پژوهشی مبنا

خانواده، نخستین و مهمترین نهاد بنیادین اجتماع محسوب می‌شود. این امر در دین مبین اسلام و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌صراحت بیان‌شده است.

✳️ رسالت نهاد خانواده تولید و تربیت نسل انسان می‌باشد که به‌هیچ‌وجه این رسالت نباید دچار مشکل شود.

مرکز پژوهشی مبنا، طی سال‌های متمادی به آسیب‌های خانواده پرداخته و آن را مورد رصد، بررسی و پژوهش قرار داده است. بسیاری از موضوعات مانند بحث ازدواج، فرزند آوری، تربیت دینی در خانواده، گسست نسلی و... ازجمله مواردی است که در این پژوهش‌ها و آسیب‌شناسی‌ها به‌طور دقیق به علل، عوامل، راهبرد و راهکار آن پرداخته‌شده است.

بخشی از این پژوهش‌ها مربوط به نظرات نخبگانی است که به نحوی در عرصه خانواده فعالیت فکری، علمی، عملی و پژوهشی داشته‌اند. مرکز پژوهشی مبنا با تکیه‌بر نظرات این نخبگان، موفق به پیشبرد بسیاری از این پژوهش‌ها شده است. مجموعه پیشرو، درواقع مطالب نخبگانی است که در پروژه‌های متعدد مورد مصاحبه قرارگرفته‌اند و در این مجموعه گرد هم آورده شده‌اند که درواقع یک معنای بهتری پیدا کند.

مجموعه مصاحبه‌های گردآوری‌شده در این کتاب، مربوط به پروژه‌های متفاوت در زمان‌های مختلف است که در موضوعات متعددی دسته‌بندی‌شده‌اند. هم‌چنین در راستای سهولت در استنباط این مصاحبه‌ها، خلاصه و یا چکیده و برخی از مباحث راهبردی آن‌ها نیز در ابتدای بحث، استخراج و تألیف شده است.

گرچه مجموعه مصاحبه‌های جمع آوری شده در این کتاب، و نظرات نخبگان ما را در حل این مسائل یاری می کند اما فرمایشات مقام معظم رهبری که در اول هر موضوعی بیان شده است که بر غنای آن افزوده است.

این گفتار پژوهی در سه فصل "تشکیل خانواده"، "تداوم و فرزندآوری" و "تربیت و تعالی" گردآوری و ارائه شده است.

مرکز پژوهشی مبنا

 

بازدید 313 آخرین ویرایش در دوشنبه, 19 تیر 1402 11:48