چهارشنبه, 23 آذر 1401 04:53

تازه های نشر: کتاب «متون فقه۳ - حقوق عمومی و بین الملل

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مرکز پژوهشی مبنا به زودی منتشر می‌کنند:

کتاب «متون فقه 3 - حقوق عمومی و بین الملل» اثر آقایان دکتر حسین جوان آراسته و دکتر محمدجواد ارسطا از مجموع آثار گروه حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه که با مشارکت مرکز پژوهشی مبنا (مولفه‌های بنیادین نظام اسلامی) و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اجرا شده است به زودی منتشر می‌شود.

چکیده:
فقه شیعه یکی از مهم‌ترین منابع حقوق موضوعه ایران است، به‌گونه‌ای که بسیاری از متون قانونی ازجمله قانون اساسی، قانون مدنی و قانون مجازات اسلامی مقتبس از آن می‌باشد. بر این اساس و با عنایت به‌نقش بسزایی‌که آگاهی از متون فقهی در ورزیدگی هرچه بیشتر دانشجویان دارد، درس متون فقه 3 با هدف آشنایی با متون فقه اسلامي، اصطلاحات فقهی و فتاواي فقها در ارتباط با مباحث حقوق عمومی و بین الملل، در نظرگرفته شده است. متن حاضر مطابق سرفصل‌های جدید کارشناسی رشته حقوق تدوین شده و قابلیّت استفاده در رشته فقه و حقوق اسلامی را نیز دارد.

متون انتخابی از بیش از 40 منبع مختلف فقهی گزینش و به دیدگاه فقهای اهل سنت نیز اشاره شده است. در پاره‌ای موارد به اصول قانون اساسی یا مواد قانونی مرتبط با متون فقهی نیز اشاره شده است تا تطبیق مباحث با حقوق موضوعه برای دانشجویان به‌آسانی صورت پذیرد و در نتیجه، علاقه و انگیزه دانشجویان نسبت به مراجعه به متون فقهی، بیشتر شود.

 

مرکز پژوهشی مبنا

بازدید 286
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است