دوشنبه, 10 بهمن 1401 01:47

ضرورت تحول آفرینی در آموزش و پرورش و محتوای کتب درسی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

ضرورت تحول آفرینی در آموزش و پرورش و محتوای کتب درسی

جلسه هم‌افزایی مسئولان حوزه آموزش‌وپرورش با حضور حجت‌الاسلام مصطفی فیض و حجت‌الاسلام حمزه عقدکی در راستای اهداف نظام آموزشی کشور در مرکز پژوهشی مبنا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی مبنا، حجت‌الاسلام فیض نماینده حوزه علمیه قم و عضو کمیسیون برنامه درسی و تربیتی در شورای عالی آموزش‌وپرورش و همچنین عضو شورای میز کار تخصصی آموزش‌وپرورش به همراه حجت‌الاسلام عقدکی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری­های حوزه و آموزش‌وپرورش با حضور در مرکز پژوهشی مبنا با دکتر هاشمی نسب مدیر گروه وضعیت شناسی و دکتر طالب مسئول هسته آموزش این مرکز پژوهشی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای جلسه دکتر هاشمی نسب، به معرفی مرکز و شیوه پژوهش مسئله محور راهبردگرای در مرکز پژوهشی مبنا پرداخت و به سؤالات مطرح‌شده در جلسه پاسخ داد.

در ادامه دکتر طالب نیز با اشاره به تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته در مرکز پژوهشی مبنا پیرامون تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی به بیان چالش‌ها و ارائه راهکارهای موجود در این بخش پرداخت. همچنین ایشان با تبیین مراحل تولید نظام‌واره تعلیم و تربیت در مرکز پژوهشی مبنا بر اهمیت این نظام‌واره جهت ارتقاء کارآمدی آموزش‌وپرورش تأکید نمود.

در ادامه حجت‌الاسلام فیض با اشاره به چالش‌های موجود در محتوای کتب درسی به‌خصوص در مراکز اهل سنت، به مشکلات اجرایی شدن مصوبات موجود در آموزش پرورش پرداخت، ایشان ارائه برنامه‌های جدید را به‌منزله تکمیل راه‌رفته دانست و گفت: نباید اقدامات خوب گذشته را نادیده گرفت بلکه با آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی دقیق درصدد ارتقای نظام آموزشی کشور بود که با همکاری، پشتیبانی و حمایت مؤسسات و مراکز پژوهشی نظیر مبنا، شاهد تحولات خوبی در این عرصه باشیم .

حجت‌الاسلام عقدکی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌ها، نیز ضمن تجلیل از برنامه‌های مرکز پژوهشی مبنا، بر لزوم همکاری‌های بیشتر با مرکز پژوهشی مبنا تأکید کرد.

مرکز پژوهشی مبنا

 

View the embedded image gallery online at:
http://mabnarc.ir/index.php/item/6021-news239#sigProIdeaae676f95

بازدید 161 آخرین ویرایش در دوشنبه, 10 بهمن 1401 12:38
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است