شنبه, 26 تیر 1400 02:08

دیدار مدیر مرکز مبنا با دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیران مرکز پژوهشی مبنا با حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه دیدار و گفتگو کردند

مدیران مرکز پژوهشی مبنا با حضور در دفتر دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش واحد روابط عمومی شورای عالی مدیران مرکز پژوهشی مبنا با حضور در دفتر دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار ابتدا دکتر محمدتقی دشتی مدیر مرکز پژوهشی مبنا توضیحاتی درباره اهداف، محصولات و برنامه‌های این مرکز ارائه کرد. وی آسیب‌شناسی و مسئله شناسی دین، فرهنگ دینی، حکومت دینی، حوزه علمیه و نهادهای دینی را مهم‌ترین وظیفه مرکز پژوهشی مبنا دانست و گفت: در این مرکز سه گروه و چهار هسته پژوهشی بدین شرح تشکیل‌شده است: گروه‌های پژوهشی نهادهای دینی، مردم‌سالاری دینی، مسائل حوزه و هسته‌های پژوهشی شامل رسانه، خانواده، پیرامون حوزه‌های علمیه و مسائل قم.
دکتر دشتی ادامه داد: مسئله محوری راهبردی و کشف نظام مسائل یک پدیده یا موضوع، با روش‌های نوین مطالعاتی پژوهشی از امتیازات این مرکز پژوهشی است.
وی بهره‌مندی از شبکه نخبگانی ۷۰۰ نفری از حوزویان و دانشگاهیان را از دیگر امتیازات این مرکز دانست.
مدیر مرکز پژوهشی مبنا، تدوین و چاپ دومین سالنمای «وضعیت دین در ایران و چشم‌انداز آن» را از جدیدترین و فاخرترین محصولات پژوهشی این مرکز برشمرد و عنوان کرد: طبق مطالعات ما گونه دین‌داری ایرانیان نسبت به گذشته به لحاظ کمی تغییر نکرده اما به لحاظ کیفی، از عقل‌گرایی و شرع گرایی به عرفی زدگی و عاطفی گرایی تغییر کرده است.
وی نظام‌واره‌های مسائل حوزه، نظام اسلامی، پیشرفت و امنیت، نظام مسائل جامع کشور و مسئله شناسی ۲۵۰ مسئله اصلی نظام اسلامی را از مهم‌ترین پروژه‌های پژوهشی در دست اقدام نام برد و پیشنهاد تدوین تفاهم‌نامه همکاری در تأمین مرکز اندیشوران حوزه علمیه خراسان، برگزاری کارگاه‌های نظام مسائل حوزه و نظام و دوره‌های آموزشی پژوهشی را مطرح کرد.
در پایان نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه با ابراز خشنودی از این دیدار و فعالیت‌های صورت گرفته توسط مرکز پژوهشی مبنا، گفت: سعی کنید اصولتان در تحلیل‌ها، قضاوت‌ها و پژوهش‌ها از اندیشه‌های اسلامی و انقلابی باشد. اگر کاری نقص داشته باشد، عیب بزرگی نیست ولی اگر با اصول مسلم اسلام و انقلاب همسو نباشد و زاویه پیدا کند، عیب است.
ایشان در ادامه با ذکر خاطراتی از رهبر معظم انقلاب و شهید بهشتی ابراز داشت: توجه به‌نظام ارزشی صحیح و تربیت نیروهای انقلابی و توانمند همواره موردتوجه رهبران انقلاب بوده و ما هم باید همین توجهات را سرلوحه برنامه‌ها و سیاست‌های خود قرار دهیم و ضمن حفظ انسجام حوزه، جهت‌گیری‌ها را به‌سوی انقلابی بودن، آینده‌نگری و تمدن سازی هدایت کنیم.
 

بازدید 191 آخرین ویرایش در شنبه, 26 تیر 1400 15:57
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است