دوشنبه, 09 اسفند 1400 17:52

دیدار دکترمحمدحسین بهرامی از مرکز پژوهشی مبنا

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمدحسين بهرامي رئيس انجمن مطالعات فضای مجازی و رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور،  از مرکز پژوهشی مبنا دیدار کرد.

این جلسه با حضور آقای حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسین بهرامی ، آقای دکتر صدقی، آقای دکتر میرتبار، و حجت الاسلام و المسلمین عبدالاحدی مقدم  در مرکز پژوهشی مبنا برگزار شد.

در ابتدای این دیدار آقای دکتر محمدباقر صدقی معاون ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا با معرفی مرکز مبنا به‌عنوان یک مرکز پژوهشی راهبردی که رسالت خود را تبیین، تحلیل و آسیب‌شناسی مؤلفه‌های بنیادین نظام اسلامی با رویکرد راهبردی می‌داند بیان داشتند: این مرکز، با بررسی مسائل دینی، فرهنگی به شیوه ی مسئله محور گامی به سوی اجرایی شدن و اثر بخشی پژوهش و گفتمان سازی برداشته است.

وی برخوداری از نگاه نظام وارگی را ویژگی‌های بارز مرکز مبنا توصیف نمود و عنوان داشت: این مرکز علاوه بر پژوهش های بنیادین و رصد میدانی، به تبیین پروژه ی سالنامه دین داری، نظام واره مردم سالاری، نظام واره مسائل حوزه و روحانیت، نظام واره فرهنگی و ... پرداخته است.

ایشان با بیان توضیحاتی در عرصه برگزاری هیئت‌های اندیشه‌ورز خاطرنشان کرد: ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا با نگاه به نیازهای پژوهشی به دنبال ارائه یک نظام واره در خصوص مسائل فضای مجازی است. ایشان وجه تمایز مرکز مبنا را، رویکرد اندیشه ورزی آن و استفاده سبک نوین پژوهشی PDIA  عنوان کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسین بهرامی در اين ديدار، ضمن ابراز خرسندی از فعاليت‌هاي مركز پژوهشی مبنا به تشریح برخی اهداف شکل‌گیری انجمن مطالعات فضای مجازی پرداخت و افزود در پیگیری موضوعات مرتبط با فضای مجازی در حوزه، خلأ موضوعی به شدت احساس می‌شد و آن طرح مباحث علمی مرتبط با فضای مجازی در حوزه دین و پی‌جویی توسعه و ترویج گفتمان مرتبط با آن بود.

وی افزود: اگرچه این امر در گوشه و کنار و توسط محققان مختلف و مراکز پژوهشی مختلف به این موضوع پرداخته می‌شد، ولی تاکنون جایگاهی منسجم برای این مباحث در حوزه بوجود نیامده بود. به همین خاطر مسأله ایجاد انجمن مطالعات فضای مجازی به عنوان جایگاهی فراسازمانی مطرح گردید که در مراحل تصویب انجمن نیز مسئولان مرتبط تأکید داشتند که این مجموعه با هدف پرداختن به کنش‌گری در فضای مجازی راه‌اندازی نشده و بلکه باید به مباحث نظری فضای مجازی بپردازد. 

مسئول انجمن‌ مطالعات  فضای مجازی حوزه ادامه داد: انجمن‌، مکان آموزشی یا پژوهشی نیست، بلکه فضایی است که اساتید کنار هم بنشینند و تجاربشان را به اشتراک بگذارند و مانند گعده‌های علمی هم‌افزایی نمایند.

ایشان با اذغان به اینکه در آينده می توان همكاري های خوبی بين انجمن مطالعات فضای مجازی و مرکز مبنا  صورت گیرد به ضرورت همکاری  در زمینه های برگزاری نشست های علمی ترویجی با موضوع فضای مجازی و همچنین تدوین نظام واره مسایل فضای مجازی پرداخت.

مرکز پژوهشی مبنا

بازدید 198 آخرین ویرایش در دوشنبه, 16 اسفند 1400 12:56
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است