جمعه, 20 اسفند 1400 09:22

دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر بیات، از مرکز پژوهشی مبنا

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

دیدار حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر بیات، ریاست دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اراک از مرکز پژوهشی مبنا

 دکتر محمدباقر صدقی، معاون مرکز پژوهشی مبنا، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت بخش های مختلف مرکز ، در خصوص برنامه ها و  همکاری های مشترک فی مابین به توضیحاتی ارائه دادند.

ایشان با مبنا به‌عنوان یک مرکز پژوهشی راهبردی که رسالت خود را تبیین، تحلیل و آسیب‌شناسی مؤلفه‌های بنیادین نظام اسلامی با رویکرد راهبردی می‌داند بیان داشتند: این مرکز، با بررسی مسائل دینی، فرهنگی به شیوه ی مسئله محور گامی به سوی اجرایی شدن و اثر بخشی پژوهش و گفتمان سازی برداشته است.

معاون مرکز پژوهشی مبنا، با بیان توضیحاتی در عرصه برگزاری هیئت‌های اندیشه‌ورز خاطرنشان کرد: ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا با نگاه به نیازهای پژوهشی به دنبال ارائه یک نظام واره در خصوص مسائل فضای مجازی است. ایشان وجه تمایز مرکز مبنا را، رویکرد اندیشه ورزی آن و استفاده سبک نوین پژوهشی PDIA  عنوان کردند.

 در این دیدار حجت‌الاسلام‌ مهدی فر، پژوهشگر مرکز پژوهشی مبنا به تبیین انواع پروژه های مبنا پرداخت و عنوان کرد: "برخی از پروژه‌های مبنا صرفاً بنیادین است و برخی دیگر کاملاً ناظر به حل مسئله که مبتنی بر نظام‌واره است. یعنی طبق جایگاهی که در نظام‌واره‌ی سیاسی و حقوق عمومی دارند، روی مسائل دست می‌گذاریم.

پروژه‌ دیگری که داشتیم آسیب‌شناسی مشارکت سیاسی است در کنار مطالعات کتابخانه‌ای، نظرات نخبگی می‌آید تا بتوانیم به یک راهبرد صحیح برسیم. پروژه‌ دیگر نیز، مربوط به بحث حقوق است، یعنی تحول بنیادین نظام اداری است که از سال 99 شروع کردیم. هم رویکرد حقوق عمومی و حقوق اداری و هم رویکرد مدیریتی را در آن دیده‌ایم. "

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر بیات، ضمن استقبال از ظرفیت بالای پژوهشی مبنا بیان داشت: "خیلی خوشحال و خوشوقتم از اینکه خدمت شما برادران و سروران عزیز رسیدم. وقتی نظام‌واره را برای من فرستادند، مطالعه کردم و برای من واقعاً جذاب بود و حقیقتاً وقتی نظام‌واره را دیدم، خیلی لذت بردم، حس من این بود که این می‌تواند جاهای خالی را در خیلی از قسمت‌های مختلف حتی مدیریتی و علمی در جامعه پر کند. جای تقدیر و سپاس دارد."

ایشان اظهار داشت: "وقتی من نظام‌واره را دیدم، تازه متوجه شدم که خیلی صحبت‌ها ناظر به همین کارهای علمی شما است. خیلی خوب است، واقعیت این است که به اطلاعات خود من در این قسمت و کارهایی که انجام می‌شود، خیلی افزوده شد. در بحث حقوق که فرمودید من اطلاع نداشتم که در اینجا حقوق عمومی کار شده و دارد کار می‌شود."

 ریاست دانشکده علوم اداری و اقتصاد مطرح کرد: "معتقدم اینجا خیلی خوب می‌تواند کار کند و خدا را شکر کارهای خوبی هم انجام شده است. در کارهای پژوهشی مهم‌ترین کار همین پیدا کردن مسئله است و پژوهش حتماً باید مسئله‌محور باشد و شما می‌توانید این را در جهات مختلف هم داشته باشید که من معتقدم کار خیلی خوبی انجام شده است."

 ایشان به امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشکده علوم اداری و اقتصاد نیز اشاره کرد و فرمود: قطعاً همکاری دوجانبه با مرکز پژوهشی مبنا علاوه بر انتقال تجربیات هر دو مجموعه به یکدیگر، ثمرات زیادی را به همراه خواهد داشت.

بازدید 172 آخرین ویرایش در دوشنبه, 23 اسفند 1400 17:48
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است