دوشنبه, 23 اسفند 1400 01:28

دیدار آقای دکتر محسن اسماعیلی، عضو خبرگان رهبری از مرکز پژوهشی مبنا

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

آقای دکتر محسن اسماعیلی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت از مرکز پژوهشی مبنا دیدار کرد.

دکتر محسن اسماعیلی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با حضور در مرکز پژوهشی مبنا، از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز مطالعات راهبردی قرار گرفت.
دکتر محمد تقی دشتی، رئیس مرکز پژوهشی مبنا در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اهمّ فعالیت‌ها و محصولات مرکز پژوهشی مبنا، به فرایند پژوهش‌ها، مسئله‌شناسی‌ها و نظام‌واره‌های مسائل فرهنگی کشور اشاره کرد و دکتر اسماعیلی را در جریان روند فعالیت‌های مرکز پژوهشی مبنا قرار داد.
رئیس مرکز پژوهشی مبنا با تأکید بر این که حقوق عمومی اسلامی کلید حل مسائل کشور است؛ بر اهمیت اعتلای روز افزون نظام جمهوری اسلامی و جوامع اسلامی، تصریح کرد و یادآور شد: مباحث حقوق عمومی اسلامی و ترویج و توسعه آن در حل مسائل و بهبود وضعیت مسلمانان بسیار موثر است. این مهم به نوعی توسعه‌ علوم انسانی - اسلامی تفسیر می‌گردد.
دکتر اسماعیلی نیز در بخش دیگری از این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند مرکز پژوهشی مبنا به تحقیقات مرکز پژوهشی مبنا در عرصه حقوق بشر اسلامی اشاره و بر تداوم و تقویت درس خارج فقه حقوق بشر اسلامی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین ارسطا تأکید کرد.
رئیس هیئت بررسی و  تطبیق موصوبات دولت، ضمن اشاره بر اهمیت جایگاه طرح و بحث حقوق بشر از منظر اسلامی، تکمیل مباحث پیرامونی را امری مهم و اجتناب ناپذیر توصیف کرد و یادآور شد: طرح بحث فقه اجتماعی ناظر به لوازم و اقتضائات تبیینی، امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر اسماعیلی به اهم موضوعات و مسائل تحقیقاتی مرکز پژوهشی مبنا، از جمله سالنمای دین و دینداری در کشور، نظام‌واره‌ی جامع مسائل کشور و پژوهش‌های مسئله‌محور راهبردگرا، اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه راهبردها و راهکارهای علمی به مسئولین مرتبط و حرکت به تکمیل و عملیاتی سازی آن از الزامات فعالیت‌های راهبردی مسئله محور در حوزه فرهنگ است.
شایان ذکر است؛ در بخشی از این جلسه طرفین در خصوص برخی از مسائل از جمله بحث نارواداری، بحث‌های مربوط به آسیب‌های دینی و مباحث مربوط به مردم‌سالاری دینی و اهمیت ارائه آن به مسئولان و جامعه نخبگانی تأکید کردند.
برگزاری جلسات فصلی بین اساتید مطرح حقوق عمومی و فقه سیاسی در کشور از دیگر مضوعات مطرح شده در این نشست بود.

مرکز پژوهشی مبنا

بازدید 166 آخرین ویرایش در شنبه, 28 اسفند 1400 14:50
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است