دوشنبه, 12 دی 1401 11:18

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز پژوهشی مبنا و بنیاد تعلیم و تربیت برهان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

تفاهم‌نامه همکاری بین «مرکز پژوهشی مبنا» و «موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان»  منعقد شد.

 به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی مبنا، روز سه‌شنبه 13 دی‌ماه، جلسه هم‌اندیشی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مرکز پژوهشی مبنا و  موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان و در مرکز پژوهشی مبنا برگزار شد.

در این جلسه آقای دکتر دشتی رئیس مرکز پژوهشی مبنا و آقای دکتر آزین، مدیر موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان و آقای دکتر صدقی معاونت ارتباطات مرکز مبنا حضور داشتند.

در ابتدای جلسه آقای دکتر دشتی به معرفی و گزارشی از دستاوردها و ظرفیت‌هایی مرکز پژوهشی مبنا پرداخت و اظهار داشت: مرکز پژوهشی مبنا، پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی را مبتنی بر مسئله محوری و توسعه مرزهای دانشی دنبال نموده و در کلان پروژه‌ها، نگاه نظام‌واره‌ای را سرلوحه رویکردهای پژوهشی خود قرار داده است.

دکتر دشتی به‌کارگیری از روش منحصربه‌فرد مسئله‌محور راهبردگرا، تحت عنوان روش spm و ترسیم شرح وظایف نهادها در فرایند حل مسئله را از جمله ویژگی‌های تحقیقاتی مرکز پژوهشی مبنا توصیف کرد و اذعان داشت: برخورداری از نگاه فراجناحی و حرکت در کرانه‌های عالی نظام اسلامی از جمله تأکیدات این مرکز است.

در ادامه آقای دکتر صدقی معاونت ارتباطات با اشاره به تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته در مرکز به برخی از کلان پروژه‌های مرکز پژوهشی مبنا اشاره و مسئله‌یابی‌ها و ترسیم نظام‌واره مسائل فرهنگی - دینی کشور را از جمله کلان پروژه‌های مبنا دانست و یادآور شد: "تدوین نظام‌واره آموزش از جمله فعالیت‌های ارزشمند مرکز پژوهشی مبنا در حوزه تعلیم و تربیت است."

سپس دکتر آزین، ضمن ابراز خرسندی از حضور در مرکز پژوهشی مبنا و آشنایی با دستاوردهای و طرح‌های فاخر این مرکز، با اشاره به اینکه بنیاد برهان، یک‌نهاد تسهیلگر با رویکردی نوآورانه و مساله‌محور در حوزه نظام تعلیم و تربیت است تصریح داشت: رسالت بنیاد، حرکت به سمت حل مسئله و مسئله محور بودن است و ما برای رسیدن به این مرحله، این گونه عمل می کنیم که با پشتوانه علمی مراکز، بتوانیم کنشگران را به دستگاه‌های اجرایی و حاکمیت متصل نماییم. ایشان در ادامه بابیان وجود ظرفیت‌های مشترک بین دو مرکز و نیز باوجود شیوه راهبردگرا و مسئله محور بودن پژوهش های مرکز پژوهشی مبنا، اظهار داشت: زمینه‌های همکاری بسیاری بین دو مرکز وجود دارد و  بنیاد برهان در امتداد ایجاد خط ارتباطی خود، نیاز به همکاری با مرکز و مؤسسات پژوهشی همچون مرکز پژوهشی مبنا دارد.  

ایشان با اشاره به ساحت اندیشه ورزی در حوزه تعلیم و تربیت و تسهیلگری بنیاد برهان در جریان سازی، به ایجاد شبکه از فعالان تعلیم و تربیت با استفاده از نرم‌افزار سیمرغ پرداخت و اظهار کرد: مرکز برهان با برگزاری کارگاه‌های مختلف به توانمندسازی و بهره‌ور کردن و تقویت امید در فعالان می‌اندیشد، سپس در ادامه به معرفی رویداد چهارسوق که چند سالی است که توسط این بنیاد راه‌اندازی و برگزار می‌گردد، پرداخت و گفت: " بدون تردید حضور فعالان این عرصه در رویدادها موجب تقویت و رشد فکری و قوای اندیشه آنان و نیز آشنایی با یکدیگر می‌گردد".

در انتهای این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری به‌منظور ارتقای سطح تعاملات و توسعه همکاری‌های دوجانبه و هم‌افزایی در موضوعات موردنیاز با بهره‌گیری بهینه از توانمندی، امکانات موجود در جهت تحقق اهداف توسط آقای دکتر محمدتقی دشتی و آقای دکتر آزین  به امضا رسید.

مرکز پژوهشی مبنا

View the embedded image gallery online at:
https://mabnarc.ir/index.php/item/5996-news226#sigProId84cb10b690

بازدید 186 آخرین ویرایش در چهارشنبه, 14 دی 1401 14:36
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است