سه شنبه, 29 تیر 1400 01:11

نهاد خانواده پایه و اساس تمام کنشگری‌های اجتماعی

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

دیدار مسئولین مرکز مبنا با دکتر قاضی زاده هاشمی

دکتر قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار معاونان مرکز پژوهشی مبنا، ضمن تقدیر از فعالیت‌های راهبردی این مرکز، خلأ نظریه دین و التقات مبنایی در نظریه‌پردازی دینی را از مشکلات کشور دانست و ابراز داشت: جامعه ایرانی، جامعه‌ای اسلامی است که حفظ سنت‌ها در آن بر دوش زن ایرانی و جامعه روحانیت استوار است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در ادامه ضمن تشریح مشکلات دین‌داری جامعه ایرانی، بابیان این‌که نتوانستیم ارائه دین را با ابزار به‌روز و با زبان مدرن تبیین نماییم، اظهار داشت: متأسفانه در مسائل معرفتی و مبنایی آن‌گونه که باید نتوانسته‌ایم از قالب‌های جدید برای تبیین معارف ناب الهی استفاده نماییم.
وی به اهمیت جنبه‌های فردی و اجتماعی احکام و مبانی اسلامی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی، نهاد خانواده پایه و اساس تمام کنشگری‌های اجتماعی است؛ لذا تمام خدمات و امکانات دولتی ناظر به تشکیل خانواده ارائه می‌گردد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر جایگاه فعالیت‌های اندیشکده‌ای، تقویت ارتباط مراکز علمی- پژوهشی و ایجاد شبکه‌های تخصصی اندیشه پژوه را مهم‌ترین راهکار حل معضل پراکندگی پژوهشی برای حل مسائل و معضلات کشور دانست.
دکتر محمدباقر صدقی، معاون ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه، اظهار داشت: مرکز پژوهشی مبنا در پیگیری فعالیت‌های تحقیقاتی خود از روش نوین مسئله محور راهبرد گرا استفاده می‌کند.
وی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت ساحت اندیشکده‌ای در رویکردهای راهبرد گرا، گزارشی از راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز تخصصی در مرکز پژوهشی مبنا ارائه نمود و ابراز داشت: مایه خرسندی محققان این‌که برخی از کاندیداهای محترم ریاست جمهوری در فرایند تبلیغات انتخاباتی خود به ابر مسائل کشور که همواره مورد تأکید محققان و نخبگان مرکز پژوهشی مبناست، اهتمام داشتند.
دکتر صدقی گستره ارتباطات علمی مرکز پژوهشی مبنا با نهادهای عالی کشور را از افتخارات این مرکز توصیف نمود و ابراز داشت: ایجاد دغدغه و فعال‌سازی ظرفیت‌های نخبگانی کشور برای حل مسائل نظام اسلامی و نیز ایجاد اجماع و گفتمان نخبگانی با توجه به اسناد بالادستی از مهم‌ترین راهبردهای مرکز پژوهشی مبنا به شمار می‌رود.
دکتر سید سعید هاشمی نسب، نیز در بخش دیگری از این دیدار، اهمیت مطالعات بنیادین و راهبردی و اشراب آن در عرصه اجرا از یافته‌های علمی و دانشی بسیار مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی عمده‌ترین نظامات جامع‌پذیر کشور اعم از نهاد دین، خانواده، آموزش‌وپرورش و نیز رسانه و فضای مجازی از رسالت‌های مهم و راهبردی مرکز پژوهشی مبنا است.
معاون پژوهش مرکز مبنا در تشریح کلان پروژه‌های این مرکز پژوهشی راهبردی، موضوع خانواده، حاشیه‌نشینی و آسیب‌شناسی نظام اداری را از پروژه‌های بنیادین این مرکز توصیف نمود و اظهار داشت: توجه به پیوست های فرهنگی مسائل بسیار حائز اهمیت است. ایشان مهم‌ترین دغدغه مرکز پژوهشی مبنا را کمک به‌نظام اسلامی در حوزه مبارزه با ناکارآمدی توصیف نمودند.

بازدید 227 آخرین ویرایش در چهارشنبه, 20 مرداد 1400 09:40
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز پژوهشی مبنا است